זעם רב בציונות הדתית על הבית היהודי בעקבות גירושה הצפוי של עמונה

    יחד עם זאת, במציאות הפוליטית לצערינו, אין לחוק ההסדרה עם סעיף 7 רוב, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה שבחקיקת חוק ההסדרה, באופן רחב ובמתווה נכסי הנפקדים שהושג באופן משופר, הוא מאפשר את השארת עמונה על רכס ההר ובע"ה ברבות הימים, גם להרחיב את גבולה של עמונה ברכישת אדמותיה
    אבי יעקב 1 Comment on זעם רב בציונות הדתית על הבית היהודי בעקבות גירושה הצפוי של עמונה

    מטה המאבק: "החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו" • בן גביר: "עמונה הייתה חייבת להפיל את הממשלה או להצמיח אותה לשנים רבות" • מוטי יוגב: "חש צער רב על כך שלא הצלחנו למנוע את פנוי עמונה ממקומה"

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    יחד עם זאת, במציאות הפוליטית לצערינו, אין לחוק ההסדרה עם סעיף 7 רוב, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה שבחקיקת חוק ההסדרה, באופן רחב ובמתווה נכסי הנפקדים שהושג באופן משופר, הוא מאפשר את השארת עמונה על רכס ההר ובע"ה ברבות הימים, גם להרחיב את גבולה של עמונה ברכישת אדמותיה
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם התברר אמש על פינויה של עמונה בקרוב לאחר שהוסכם כי סעיף 7 מחוק ההסדרה לא יעלה להצבעה (הסעיף שמחיל את החוק רטרואקטיבי) נמסר ממטה המאבק: "הציבור אינו טיפש: לא ניתן להכנע לתכתיבי השמאל הקיצוני, להחריב ישוב פורח, לגרש מאתיים ילדים מביתם, ועוד לקרוא לזה 'חבילת הטבות להתישבות'.

    מנהיגות אמיתית נבחנת ברגע האמת. עבור מאות אלפי נאמני ארץ ישראל עמונה היא המבחן וסמל המאבק. מי שיוותר על עמונה סופו שיוותר גם על עפרה, נתיב האבות ועתיד ההתיישבות כולה. מי שנבהל מאיומי סרק פוליטיים לא יוכל לעמוד גם במבחנים האמיתיים.

    אנו חוזרים ומבהירים: החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו. אנחנו נהיה כאן באלפינו להגן על בתינו ולמחות על אזלת היד של הפוליטיקאים

    גם עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית תקף את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וומר כי בנט התקפל: "היום היה יכול להיות יומו הגדול של נפתלי בנט. זה לא סוד שבממשלת ישראל ידעו היטב שאם אין הסדרה (כולל עמונה) אין ממשלה ומצב דברים זה העמיד את כל מפלגות הקואליציה בכוננות ספיגה. נתניהו לא רוצה בחירות במיוחד לאחר הסקר אמש כאשר יש שוויון מול יאיר לפיד, כחלון לא רוצה בחירות כאשר מצבו ירוד והוא לא היה מצליח להציג אפילו הישג אחד מה גם שמחירי הדירות רק עולים ובאשר לאיווט ליברמן, כלל לא ברור שהוא היה עובר את אחוז החסימה".

    לדברי עו"ד בן גביר במצב דברים זה, בבית היהודי היו חייבים לדרוש הסדרה כוללת גם של עמונה: "זה הלכתי, מוסרי והגיוני" ואם היינו הולכים לבחירות על עמונה בנט וחבריו היו המרווחים הגדולים.

    בן גביר קורא לתושבי עמונה שלא לקבל את ההסדר המוצע ואומר כי: "על עמונה חייב להיות מאבק. עמונה הייתה חייבת להפיל את הממשלה או להצמיח אותה לשנים רבות. עמונה זה סמל, עמונה זה לא רק בתים וקירות אלא אנשים וגבורה יהודית ודווקא בחג החנוכה עצוב שיש מי מהמחנה הלאומי שמבקש להוריד את הדגל ולהתקפל".

    לדברי איש עוצמה יהודית: "עמונה יכולה להיות הזדמנות גדולה שבא יעצרו את כל גירוש היהודים שיבוא אחר כך. אני שומע את קולות מקורבי בנט שמספרים כי מעתה ואילך תחל תקופה חדשה ביו"ש אך כנראה שהם לא שוחחו על כך עם נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. בג"צ ימשיך להורות על עקירה, על גירוש יהודים מביתם ואם לא יבוא שינוי גדול ומסר מהמחוקקים שופטי בג"צ ברובם ימשיכו לפסוק נגד המאחזים, אם ממשלת ישראל הייתה מתייצבת כולה לצד חוק ההסדרה כולל עמונה זה היה מביא לשינוי, אך כיום כאשר גם בנט והבית היהודי התקפלו, לא יבוא שינוי וההרס והעקירה ימשכו".

    לעומתם, איש הבית היהודי ח"כ מוטי יוגב אמר כי "גם אני חש צער רב על כך שלא הצלחנו למנוע את פנוי עמונה ממקומה ועשרות משפחות יאלצו להתפנות ולהיות מגורשות מביתם.

    יחד עם זאת, במציאות הפוליטית לצערינו, אין לחוק ההסדרה עם סעיף 7 רוב, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה שבחקיקת חוק ההסדרה, באופן רחב ובמתווה נכסי הנפקדים שהושג באופן משופר, הוא מאפשר את השארת עמונה על רכס ההר ובע"ה ברבות הימים, גם להרחיב את גבולה של עמונה ברכישת אדמותיה.

    תוצאה שלא הייתה מושגת ללא מאמץ רבים, לילות כימים, בראש ובראשונה על ידי תושבי עמונה עצמם במאבקם, יחד עם אנשי הבית היהודי והליכוד כאחד, בשיתוף רבים וטובים נוספים, מאוהבי עם ישראל וארץ ישראל.

    אנחנו בראש ובראשונה, חלק מהחברה הישראלית ולא איבר תלוש מהכלל וככאלה, "עימו אנוכי בצרה". עם תושבי עמונה היקרים ששכבו על הגדר שבמאבקם איפשרו להציל ולקדם את כל ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.

    בהכרה שהושגה בחקיקת כנסת ישראל את החוק, המכיר במתיישבים היהודים כתושבי האזור, בהסרת האיום של בית המשפט מעל כלל ההתיישבות ביו"ש. זה הישג גדול לאחיזתנו בארץ ישראל שלנו. הישג עליו תחליט כנסת ישראל, על פי רוב העם בישראל."



    1 תגובות

    מיין תגובות